Kriteria hodnocení a klasifikace dějepisu
Kritéria hodnocení a klasifikace dějepisu
Příprava na vyučování
- Žák se na hodiny dějepisu připravuje pravidelně – podle zápisu v sešitě a textu v učebnici – při domácí přípravě umí zodpovědět otázky v daném textu učebnice
- Na každou hodinu si žák nosí pravidelně učebnici, sešit, ŽK, pravítko, malé lepidlo, nůžky
- Pokud žák nebude mít pomůcky na hodinu (sešit, učebnici, materiály pro zadané projekty…) zapisuje si do ŽK a předkládá k podpisu učiteli na začátku hodiny.
Práce a aktivita ve vyučování, vedení sešitu:
- Hodnoceno bude zapojení žáka do výuky, splnění dobrovolného úkolu, zájem o předmět, dobrovolné referáty, aktuality, apod.
- Vede si sešit, kam zapisuje poznámky k danému tématu nebo vlepuje např. vyplněné PL – dle pokynů učitele. Nemaluje, nečmárá do sešitu. Dbá na úpravu sešitu
- V době nepřítomnosti si musí zápis do sešitu doplnit (přepsat, okopírovat).
Projekty a skupinové práce: budou zařazovány průběžně podle probíraných témat, ne vždy budou hodnoceny známkou; důraz kladen na osvojování pravidel práce v týmu, hodnocena kvalita práce s danými informacemi, týmová spolupráce, výsledná estetická podoba a úroveň prezentace. U projektů bude třeba vždy uvést informační zdroje.
Výsledná známka vychází z:
- hodnocení ústního zkoušení - bez oznámení (nejméně 1x za pololetí) – nezkouší se poslední probraná látka
- hodnocení písemné práce (testu) – shrnutí učiva probraného tematického celku – předem ohlášeno
- hodnocení dílčích testů (procvičení a shrnutí části daného celku) – nemusí být předem hlášeny